Pedro Almodóvar filmjének középpontjában független nők állnak. Többféle női karaktert mutat be, az egyedülálló megsebzett anyát, a szociális munkást, az ünnepelt színésznőt, a transzexuális prostituáltat, akik ugyan más problémákkal, küzdenek, de mindannyiuk karakterében fellelhető a magányosság, az elkeseredettség, az őrültség és a túlélés ösztöne is.
Almodóvar alapötlete az volt, hogy olyan emberek színészi képességeiről készítsen filmet, akik valójában nem színészek. Gyerekkori tapasztalatai szerint a nők rendelkeznek főként ilyen képességekkel, akik színleléseikkel, titkolózásaikkal, és hazugságaikkal képesek különféle problémákat megoldani és tragédiákat megelőzni, hogy az élet rendes körülmények között folyjon. A film címét Joseph. L. Mankiewicz Mindent Éváról című filmje ihlette, amire a rendező utal is a film elején lévő jelenetben. Manuela fia is ennek a filmnek a címe alapján adja a Mindent anyámról címet feljegyzéseinek. Mankiewicz filmje nőkről és színésznőkről szól, Almodóvar filmje esetében is ugyanez a helyzet. Nők a főszereplők, akik hol kiöntik a lelküket egymásnak, hol hazudnak egymásnak, de mindenképp szolidaritást mutatnak egymással szemben.
A történet főszála Manuela (Cecilia Roth) köré csavarodik. aki egy szerv-diszpécser, fiával Estebannal él együtt, aki úgy érzi eljött az ideje, hogy végre többet megtudjon édesanyja múltjáról és az eddig sosem látott apjáról. Manuela nem tudja, hogyan mondja el a fiának, hogy az apja már egy félig nővé vált személy, ezért inkább titkolja kilétét. A fiút születésnapján autóbaleset éri és meghal. Manuela elhatározza, hogy elmegy Barcelonába, hogy fia kívánságának eleget tegyen. Fel akarja kutatni fiának apját, Lolát (aki egyben a problémák és tragédiák okozásának két lábon járó megtestesítője) hogy elmondja neki, hogy volt egy fiúk, aki már halott.
Itt hozza össze a sors rég látott obszcénül szellemes transzexuális barátnőjével Agrado-val, aki prostituálként tengődik, és itt ismerkedik meg Rosával (Penelopé Cruz) a szociális munkással, és Humával (Marisa Parades) a színésznővel. Manuela megpróbálja az életüket rendbe tenni miközben a fia halálát próbálja feldolgozni.
Almodóvar realista módon mutat be társadalmi osztályokat. Felbukkannak itt olyanok, akik a társadalom elfogadott normái között élik mindennapjaikat, az arisztokrata vagy középosztálybeli embertípus megtestesítői, de olyanok is, akik a társadalom kitaszítottjai, prostituáltként vagy épp lezüllött drogárusként keresik a mindennapi betevőt. Ezenkívül korunk aktuális egészségügyi problémája (AIDS) és divathóbortja (plasztikai sebészet) is előkerül. De Az extrém karakterek felvonultatásával egymás elfogadásának üzenete is benne rejlik a film képsoraiban.
Videóforrás és képforrás:
youtube.com